Podsumowania lekcji
#1
Dzisiaj [21.01.] o 19:00 odbyła się KLIMATYCZNA lekcja zielarstwa. Temat główny: Co właściwie wiemy o trzepotkach?

Rozdane punkty:

Ravenclaw
Hiasto +5 (Odpowiedź)
Hiasto +10 (Obecność, gra fabularna na poziomie)
Commi +5 (Odpowiedź)
Commi +10 (Obecność, gra fabularna na poziomie)
Mary Ann +10 (Obecność, gra fabularna na poziomie)
Doletersta +10 (Obecność, gra fabularna na poziomie)
Mitoza +5 (obecność)
Podsumowanie: 55 punktów

Gryffindor
Namida +10 (Obecność, gra fabularna na poziomie)
Podsumowanie: 10 punktów

Slytherin
Nick +5 (Odpowiedź)
Avenillion +5 (Odpowiedź)
Leaa +10 (Obecność, gra fabularna na poziomie)
Tines sefirion +10 (Obecność, gra fabularna na poziomie)
Avenillon +10 (Obecność, gra fabularna na poziomie)
Nickranilson +10 (Obecność, gra fabularna na poziomie)
Vanil +5 (Obecność)
Podsumowanie: 55 punktów

Hufflepuff
Czrael +5 (Odpowiedź)
Czrael -20 (Zamęt na lekcji)
Artemiss +10 (Obecność, gra fabularna na poziomie)
Deathangel +10 (Obecność, gra fabularna na poziomie) POMYŁKA TONY'EGO
Hope +5 (Obecność)
Tomasz +5 (Obecność)
Podsumowanie: 5 punktów

Uwaga! Niektóre nicki mogłem przekręcić, bo szybko robiłem notatki na kartce. Przepraszam za to z góry!
Niektóre osoby otrzymały mniej punktów za obecność - to znaczy, że nie były na całej lekcji lub coś w ich grze "szwankowało".

Rozdane szlabany za sianie zamętu podczas lekcji:
Gaguha, id 966
Deathangel, id 1733
Czrael, id 2148

Zadanie domowe
Prześlij kompletnie notatki z lekcji na pocztę Tony'ego - najlepiej zrób to przez forum. Na notatki czekam do 7 lutego do północy! Do zdobycia będą dodatkowe punkty!
Przewiń do góry
#2
Dzisiaj [24.01.] o 18:00 (moja 19:00) odbyła się KLIMATYCZNA lekcja astronomii. Temat główny: Mars, lekcja powtórzeniowa.

Dzisiejszy regulamin:
1.      Lekcja jest przeprowadzana klimatycznie.
2.      Z powodów technicznych post Tony’ego uznawany jest za post nauczyciela (w tym wypadku profesor Aurory Sinistry).
3.      Nie musisz czekać aż nauczyciel udzieli Ci głosu, możesz mówić od razu, jeśli znasz odpowiedź na pytanie.
4.      Pierwsza poprawna odpowiedź otrzyma punkty.
5.      Osoby, które będą zakłócać przebieg lekcji otrzymają szlaban oraz mogą stracić punkty.
6.      Każda osoba może lecz NIE MUSI otrzymać bonusowe punkty za grę klimatyczną (nie dotyczy to osób, które otrzymały szlaban za zakłócenie lekcji).  Zazwyczaj przedział mieści się pomiędzy 5 a 10 punktami.
7.      Podsumowanie rozdanych punktów oraz temat pracy domowej znajdziecie na forum w temacie „Podsumowania lekcji”.

Po przeanalizowaniu notatek postanowiłem nagrodzić każdego, kto pojawił się na lekcji - stąd "punkty na zachętę".


Rozdane punkty:

Ravenclaw
Hiasto +2, +5, +10 (Dwie odpowiedzi, dobra gra klimatyczna)
Luna lumos +10 (Dobra gra klimatyczna)
Zlobek +1 (Za dobre chęci, chociaż zanim coś się zaczęło, opuścił klasę)
Commi +5, +10 (Odpowiedź, dobra gra klimatyczna)
Kamikdwa +2, +5, +10 (Dwie odpowiedzi, dobra gra klimatyczna)
Titta +5, +10 (Odpowiedź, dobra gra klimatyczna)
Alma +1 (Na zachętę, wejście i... Nic Tongue)
Clarissa +5, +2, +10 (Dwie odpowiedzi, dobra gra klimatyczna)
Doletersta +5 (Za grę, lecz lekkie spóźnienie)
Corac +1 (Na zachętę, chociaż brak gry klimatycznej)
Podsumowanie: 99 punktów

Gryffindor
Namida +7 (Za grę klimatyczną, chociaż pojawiły się emotki w opisach)
Polska +3 (Na zachętę i poprawę jakości gry klimatycznej)
Nicolas +5 (Na zachętę, poprawę jakości gry klimatycznej i pilnowanie błędów ortograficznych)
Mihrimach +5 (Za grę klimatyczną, chociaż przybył spóźniony)
Insygnia +3 (Na zachętę, bo przybyła za późno)
Clary fray +1 (Na zachętę, bo przybyła pod koniec lekcji)
Podsumowanie: 24 punkty

Slytherin
Ayla +10 (Dobra gra fabularna)

Cebulon +2, +10 (Odpowiedź, dobra gra fabularna)
Avenillon +10 (Dobra gra fabularna)
Polik +2 (Za dobre chęci, chociaż brak gry fabularnej, wklejanie tekstów z wikipedii pomimo zabrania książki)
Gaguha +5, +10 (Odpowiedź, dobra gra fabularna)
Soso +2 (Za dobre chęci, spóźnienie, mimimalna gra fabularna, wklejanie tekstu z wikipedii)
Podsumowanie: 51 punktów

Hufflepuff
Artemiss +2,+5, +10 (Dwie odpowiedzi, dobra gra klimatyczna)
Czrael +7 (Za grę klimatyczną, lecz pojawiły się emotki w wypowiedziach)
Deathangel +10 (Dobra gra klimatyczna)
Paniszer +3 (Na zachętę, pojawił się i jakiś czas później zniknął)
Tamias +3 (Na zachętę, przybył mocno spóźniony)
Podsumowanie: 40 punktów



Zadanie domowe
Dla chętnych - napisz opowieść o czarodzieju Xoniu, który był prawdopodobnie pierwszym człowiekiem na Marsie. Pamiętaj, że jest to bajka, dlatego powinna zawierać elementy baśni!  Następnie prześlij na pocztę do Tony'ego (preferowana wiadomość przez forum). 
Deadline: 7 lutego do północy!
Przewiń do góry
#3
Dzisiaj [26.01.] o 19:00 (Fińskiego czasu 20:00) odbyła się klimatyczna lekcja zielarstwa. Poznaliśmy na niej roślinę o nazwie mimnulus mimbletonia.

Nastąpiły zmiany w moim regulaminie lekcji, dlatego podaję go ponownie:
1.      Lekcja jest przeprowadzana klimatycznie.
2.      Z powodów technicznych post Tony’ego uznawany jest za post nauczyciela (w tym wypadku profesora Neville’a Longbottoma).
3.      Odpowiedzi na pytania (CZYTAJCIE, BO SĄ ZMIANY): gdy profesor zadaje jakieś pytanie, musisz opisać, że podnosisz rękę i udzielasz odpowiedzi. Punkty otrzyma osoba, której wypowiedź klimatyczna będzie na wysokim poziomie i rzecz jasna poprawna. Pojedyncze krzyki będą uznawane za zakłócanie lekcji. Wyrwanie się z odpowiedzią w postaci pojedynczego słowa lub marnego opisu jest nieopłacalne. Warto więc zwrócić na jakość swojej gry.
4.      Czasami to sam profesor będzie wyznaczał od razu osoby do odpowiedzi. Bądźcie czujni! Dla lepszego „widoku” Wasze nicki będę zapisywać capslockiem. Proszę jednak nie traktować tego jako krzyku Longbottoma.
5.      Osoby, które będą zakłócać przebieg lekcji otrzymają szlaban oraz mogą stracić punkty.
6.      Każda osoba może lecz NIE MUSI otrzymać bonusowe punkty za grę klimatyczną (nie dotyczy to osób, które otrzymały szlaban za zakłócenie lekcji). Są to maksymalnie 2 punkty na gracza*.
7.      Tylko „rangowiec” może operować NPCami czyli postaciami pobocznymi. Każdy uczeń ma do dyspozycji tylko swoją postać, nie może operować np. Krwawym Baronem. Niedostosowanie się do tego punktu grozi półgodzinnym szlabanem u Filcha.
8.     Podsumowanie rozdanych punktów oraz temat pracy domowej znajdziecie na forum w temacie "Podsumowania lekcji".

*To nie ja odpowiadam za obniżenie bonusu. 

Przyznane punkty:
Ravenclaw
Hiasto +2 (aktywność fabularna)
Doletersta +2  (aktywność fabularna)
Alma +2  (aktywność fabularna)
Clarissa +2  (aktywność fabularna)
Titta +2, +2 (odpowiedź i aktywność fabularna)
Minka +2  (aktywność fabularna)
Podsumowanie: 14 punktów

Gryffindor
Mihrimach +2, +2 (odpowiedź i aktywność fabularna)
Podsumowanie: 4 punkty

Slytherin
Clary fray +1, +2 (odpowiedź, aktywność fabularna)
Gaguha +1 (spóźniona aktywność fabularna)
Podsumowanie: 4 punkty

Hufflepuff
Deathangel +2 (aktywność fabularna)
Artemiss +2, +2 (odpowiedź i aktywność fabularna)
Luce +2  (aktywność fabularna)
Poliś +2  (aktywność fabularna)
Pixy +2  (aktywność fabularna)
Ursulla +2  (aktywność fabularna)
Podsumowanie: 14 punktów


Zadanie domowe dla chętnych
Jakie inne rośliny, oprócz poznanej na zajęciach, wydzielają odorosok? Wypracowania na ten temat przesyłajcie do Tony'ego, najlepiej na pocztę na forum! Deadline: 7 lutego do północy!
[Obrazek: 5338001-tumblr_o3u6gvenci1rcwa0zo1_500.gif]
Iron is coming.
Przewiń do góry
#4
Dzisiaj [27.01] o 18:00 odbyła się KLIMATYCZNA lekcja Opieki nad magicznymi stworzeniami. Temat główny: Popiełki, puffki, salamandry i żądlibki

Rozdane punkty:

Ravenclaw
Hisato +2 +2 +1 +1 (2 Dobre odpowiedzi i aktywność fabularna, dodatkowy za odwagę)
Titta +2 +1 +1 (Dobra odpowiedź i aktywność fabularna, dodatkowy za odwagę)
Clarissa +2 +1 +1 (Dobra odpowiedź i aktywność fabularna, dodatkowy za odwagę)
Minka +1 +1 +1 (wykonanie zadania i aktywność fabularna, dodatkowy za odwagę)
Podsumowanie: 17 punktów

Gryffindor
Namida +2 +1  (Dobra odpowiedź i aktywność fabularna)
Hirem +1 +1 +1 (Wykonanie zadania i aktywność fabularna, dodatkowy za odwagę)
Podsumowanie: 6 punkty

Slytherin
Clary Fray +2 +1 +1 (Dobra odpowiedź i aktywność fabularna, dodatkowy za odwagę)
Nathan +2 +1 +1 (Dobra odpowiedź i aktywność fabularna, dodatkowy za odwagę)
Dolestersta: +1 +1 (aktywność fabularna, dodatkowy za odwagę

Podsumowanie: 10 punktów

Hufflepuff
Pixy +2 +1 +1 +1(Dobra odpowiedź, pomysłowość przy wykonywaniu zadania, aktywność fabularna, dodatkowy za odwagę)
Ursulla +1 +1 +1 (Wykonanie zadania, aktywność fabularna, dodatkowy za odwagę)
Agnieszka carry +1 (aktywność fabularna)
Podsumowanie: 9 punktów



Zadanie domowe: opiszcie zwyczaje wybranego stworzenia nie przerabianego na lekcji. Czas do 10 lutego do północy.
Przewiń do góry
#5
Dzisiaj (30.01) o godzinie 18:00 odbyła się klimatyczna lekcja astronomii o Księżycu. Z powodu okropnego zachowania graczy, uznałem, że nie przyznaję bonusowych punktów za grę fabularną. Lekcja będzie kontynuowana w następnym tygodniu. 

Przyznane punkty:

Ravenclaw
Zlobek +1 (odpowiedź)

Podsumowanie: 1 punkt



Hufflepuff

Stary +1 (odpowiedź)
Poliś +2 (odpowiedź)

Podsumowanie:  3 punkty
[Obrazek: 5338001-tumblr_o3u6gvenci1rcwa0zo1_500.gif]
Iron is coming.
Przewiń do góry
#6
Dzisiaj (1.02.) o godzinie 19:00 odbyła się klimatyczna lekcja obrony przed czarną magią. Uczyliśmy się o dementorach - nieco teorii, a później praktyki.

Regulamin znów przeszedł edycję. Ostatni punkt był podchwytliwy! Wszyscy, którzy się do niego dostosowali, otrzymują ode mnie dodatkowy punkt dla swojego domu!
1. Lekcja jest przeprowadzana klimatycznie. Odpowiada za nią Tony (id 312).
2. Profesor SAM wyznacza osoby do odpowiedzi, nie potrzeba machać mu ręką przed nosem. Osoby, które odpowiedzą niepytane, zostaną ukarane minusowymi punktami bądź szlabanem.
3. Osoby, które będą zakłócać przebieg lekcji otrzymają szlaban, a ich dom straci punkty.
4. Tylko osoba uprawniona (profesor, prefekt) może operować NPCami czyli postaciami niezależnymi. Każdy uczeń ma do dyspozycji tylko swoją postać, nie może operować np. Krwawym Baronem. Niedostosowanie się do tego punktu grozi półgodzinnym szlabanem u Filcha oraz zakaz wstępu na kolejną lekcję klimatyczną prowadzoną przez Tony’ego.
5. Każda osoba może, lecz NIE MUSI, otrzymać bonusowe punkty za grę klimatyczną (nie dotyczy to osób, które otrzymały szlaban za zakłócenie lekcji). Są to maksymalnie 2 punkty na gracza.
6. Podsumowanie rozdanych punktów oraz temat pracy domowej znajdziecie na forum w temacie "Podsumowania lekcji".
7. Osoby, które przeczytały powyższy regulamin, proszone są o dodaniu do swojego postu początkowego małej frazy *pomyślał/a o gorącej czekoladzie*.

Przyznane punkty:

Ravenclaw
Titta +2, +1, +1 (odpowiedź, patronus, aktywność fabularna)
Hiasto +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Szakum +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Clarissa +1, +1, +1 (regulamin, patronus, aktywność fabularna)
Wawiczka +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Zlobek +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Kamikdwa +1, +1, +1 (regulamin, patronus, aktywność fabularna)
Thoks Essem +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Commi +1, +1, +1 (regulamin, patronus, aktywność fabularna)
Snottie +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Podsumowanie: 25 punktów

Gryffindor
Hirem +1, +1, +1 (odpowiedź, regulamin, aktywność fabularna)
Esmeralda +2, +1, +1, +1 (odpowiedź, regulamin, patronus, aktywność fabularna)
Namida +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Kamilek +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Lenovo +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Kylar +1 (patronus)
Podsumowanie: 14 punktów

Slytherin
Sanguis +2, +1, +1 (odpowiedź, patronus, aktywność fabularna)
Vanil +1 (aktywność fabularna)
Clary Fray +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Cebulon +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Tines Sefirion +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Kasiulaa +1 (patronus)
Gaguha +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Podsumowanie: 14 punktów

Hufflepuff
Poliś +1, +1, +1 (odpowiedź, patronus, aktywność fabularna)
Czrael +1, +1 (patronus, aktywność fabularna)
Luce +1, +1, +1 (regulamin, patronus, aktywność fabularna)
Podsumowanie: 8 punktów

Zadanie domowe!
Zjeść czekoladę!
[Obrazek: 5338001-tumblr_o3u6gvenci1rcwa0zo1_500.gif]
Iron is coming.
Przewiń do góry
#7
Wczoraj (2.02.) odbyła się klimatyczna lekcja astronomii. Powróciliśmy do tematu Księżyca. Był test, dużo teorii, cztery pytania. 

Jestem zadowolony szczególnie z frekwencji Ślizgonów. Widzę, że powoli Dom Węża budzi się do gry klimatycznej. Tak trzymać! Zaś Puchonów mobilizuję do większego zaangażowania! Chciałbym widzieć tak dużo żółtego, ile jest często na nonklimie. Bardzo dobrze wiem, że potraficie wspaniale pisać klimatycznie. Do boju!

[Obrazek: 24l3on6.png]
Oceny z testu

Aurora Sinistra przeprowadziła mały test składający się z pięciu pytań. Zadaniem uczniów było prawidłowe rozwiązanie go oraz fabularne opisanie, jak to robią. Tylko jedna osoba rozwiązała go w całości prawidłowo. Jest to Hattie z Gryffindoru! Brawo! Otrzymuje w nagrodę 5 punktów oraz ocenę Wybitną! Nagradzam również 3 osoby: Luce z Hufflepuffu, Williama ze Slytherinu oraz Tittę z Ravenclawu za wspaniały styl wypowiedzi klimatycznej. Te 3 osoby otrzymują 3 punkty dla swojego domu oraz również ocenę Wybitną!

Prawidłowe odpowiedzi testu

1. Księżyc to: a) jedyny satelita Ziemi, b) jedyny naturalny satelita Ziemi, c) jeden z naturalnych satelitów Ziemi. 
2. Ile dni potrzebuje Księżyc, aby obiec Ziemię? a) 366 dni, b) około 27 dni, c) około 30 dni. 
3. Czy z Ziemi jest widoczna cały czas jedna i ta sama strona Księżyca? a) Tak, b) Nie. 
4. Pływy morskie to zjawisko związane z: a) przyciąganiem grawitacyjnym Księżyca, b) przyciąganiem grawitacyjnym Ziemi, c) przyciąganiem grawitacyjnym Księżyca i Słońca. *
5. Pełnia to faza Księżyca, kiedy: a) nie widać Księżyca z Ziemi, b) widać go pod postacią rogalika, c) budzą się wilkołaki.
* Pytanie to było bardzo podchwytliwe. Słońce również ma wpływ na pływy.

Wyniki poszczególnych osób

Gryffindor
Namida: *W 1 zaznacza a, w 2 b w 3 b w 4 a w 5 po dłuższym namyśle c. Była zaskoczona, że udało jej się tak szybko skończyć* 
Namida: *szybko poprawiła odp. w 1 z a na b. No tak... Mugole i ich wynalazki...* 
1: OK., 2: OK., 3: Źle, 4: Źle, 5: OK. 
3/5 Zadowalający
 
Hirem: 1B,2B,3A,4A,5C 
1: OK., 2: OK., 3: OK., 4: Źle, 5: OK.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Nikos: *zdziwil sie, ze karta wyladowala rowniez i przed nim* no coz.. sprawdzmy jak to bylo..* i wypisal.. 1A i 1B, 2B, 3A, 4C, 5C* 
1: Źle, 2: OK., 3: OK., 4:OK., 5: OK. 
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Esmeralda: * Zaczęła się zastanawiać. Stwierdziła że jak nie będzie czegoś wiedzieć to będzie strzelać. Spojrzała na test i w pierwszym pytaniu zaznaczyła odpowiedź b, w drugim b nad trzecim chwilę musiała się zastanowić. zaznaczyła w końcu odpowiedź b. w piątym zaznaczyła a , a w szóstym dała odpowiedź c. Miała nadzieje, że udziliła prawidłowych odpowiedzi. * 
1: OK., 2.: OK., 3: Źle, 4: Źle, 5: OK. (Uznałem, że 5=4, 6=5). 
3/5 Zadowalający
 
Hattie: *Była kompletnie nieprzygotowana, ale lubiła testy. Zamoczyła pióro w kałamarzu powoli i dokładnie czytała każde zadanie.* 1 b) * pomyślała przeszła do kolejnych* 2 b) 3 a) 4 c) 5 c) tak chyba będzie dobrze *odłożyła kartkę na bok zadowolona z siebie* 
1: Ok., 2: OK., 3: OK., 4: OK., 5: OK. 
5/5 Wybitny
 
 Kamilek: *w pierwszym zaznaczyła b*, drugie b, trzecie a, czwarte a,, piąte c* 
1: OK., 2: OK., 3: Ok., 4: Źle, c: OK.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Hufflepuff
 
Deathangel: *Zaznaczył odpowiedzi 1.b 2.b 3.b 4.a 5.c i spytał czy można oddać* 
1: OK., 2: Ok., 3: Źle, 4: Źle, 5: Tak
3/5 Zadowalający
 
Luce: *Westchnęła i zaczęła wypełniać test. Miała to w mugolskiej szkole, więc nie miała z tym problemu. Może coś zapomniała, ale nie przejmowała się ocenami. Starannie zamalowała kratki przy pytaniach. 1b, 2b, 3a,4a, 5c. Nie była pewna co do czwartego więc szybko rozejrzała się po sali i upewniła się czy wszyscy mają podobnie. Zadowolona odłożyła pióro, a kartkę przesunęła w róg ławki* 
1: Ok., 2: Ok., 3: Ok., 4: Źle, 5: Ok.
4/5 Wybitny (za dobrą wypowiedź klimatyczną)
 
Julek hajsownik: *1b 2a 3a 4a 5A* 
1: Ok., 2: Źle, 3: Ok., 4: Źle, 5: Źle
2/5 Nędzny

Slytherin

Sanguis: *szybko zaznaczyła, 1 B, 2 B, 3 B, 4 A, 5 C, ziewnęła* 
Sanguis: *szybko poprawiła w teście w 3 na A, za szybko zaznaczyła pytania poprzednio* 
1: Ok., 2: Ok., 3: Ok., 4: Źle, 5: OK.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Vanil: *zatrzymała się na pierwszym pyatniu, zaznaczyła odpowiedź b, następnie w drugim b w trzecim c w czwartym a , w ostatnim c* 
1: Ok., 2: Ok., 3: Brak takiej odpowiedzi, 4: Źle, 5: Ok.
3/5 Zadowalający
 
Idana: 1. jedyny naturalny salelita ziemi. 2 n ok. 27 dni. 3 ciągle ta sama strona księżyca 4.a 5.c 1.b.2 
1: Ok., 2: Ok., 3: Ok., 4: Źle, 5: Ok.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Clary fray: *Zaczęła zaznaczać 1 - B , 2 -B , 3 - A , 4 - A , 5 - c 
1: Ok., 2: Ok., 3: Ok., 4: Źle, 5: Ok.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Laurel: *Zaznaczyła 1B,2B,3A,4A,5C* 
1: Ok., 2: Ok., 3: Ok., 4: Źle, 5: Ok.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Emmanicese: 1b,2c,3b,4a,5c  
1: Ok., 2: Źle, 3: Źle, 4: Źle, 5:OK.
2/5 Nędzny
 
Cebulon: *Zaznaczył 1 B, 2 B, 3 A, 4 A, 5 C i rozejrzał się po klasie* A jakby tak pobawić się Confundusem* pomyślał Ślizgon 
1: Ok., 2: Ok., 3: Ok., 4: Źle, 5: Ok.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Idana: 1,b 2.b.3 a. 4.a 5.c . * Podpisała sie niczym makromedyk 
1: Ok., 2: Ok., 3: Ok., 4: Źle, 5: Ok.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
William: *Pomyślał chwilę przypominając sobie wiadomości, w zadaniu 1, zaznaczył odpowiedz b, robił po cichu zadnia, zaznaczał odpowiedzi po kolei, zad 2, odp b, zad 3, odp a, zad 3, odp b, zad 5, odp c, sprawdził po czym odłożył test, myśląc nad jednym z zadań* 
1: Ok., 2: Ok., 3: Ok., 4: Źle, 5: Ok. (uznałem drugie 3 za 4)
4/5 Wybitny (za dobrą wypowiedź klimatyczną)

Ravenclaw
 
Hisato: Zaczął pisać 1. b 2.b 3.a 4.a 5.c Podczas rozwiązywania, jego nos był kilka cali nad kartką, rozwiązywał go z uśmiechem, wiedział wszystko i był pewny swoich odpowiedzi. 
1: Ok., 2: Ok., 3: Ok., 4: Źle, 5: Ok.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Szakum: *szybko zaznaczył 1B,2B,3B,4A,5C* 
1: Ok., 2: Ok., 3. 3: Źle, 4: Źle, 5: Ok.
3/5 Zadowalający
 
Minka: * pomyślała- tak,- napisała c przy 1.* 
Minka: * napisała a, do 2. * 
Minka: * b , do 3- zaznaczyła* 
Minka: * 4-b - napisała* 
Minka: 5 , do c- zaznaczyła i się podpisała* 
1: Źle, 2: Źle, 3: Źle, 4: Źle, 5: Ok.
1/5 Okropny
 
Fiołeczka: 1b2a3b4c5a 
1: Ok., 2: Źle, 3: Źle, 4: Ok., 5: Źle
2/5 Nędzny
 
Kamikdwa: *Zaczęła zaznaczać: 1b,2b, 3a, 4a, 5c.* 
1: Ok., 2: Ok., 3: Ok., 4: Źle, 5: Ok.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Clarissa: 1. B 2. B 3.B 4. C 5.A
Clarissa: *poprawila 5. C 
1: Ok., 2: Ok., 3: Źle, 4: Ok., 5: Ok.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Doletersta: *Zaznacza odpowiedzi: 1b , 2b , 3b ,4a ,5a* 
1: Ok., 2: Ok., 3: Źle, 4: Źle, 5: Źle
2/5 Nędzny
 
Commi: *Wzięła test do ręki i wciąż zdyszana zaczęła rozwiązywać. 1a, 2b, 3a, 4c, 5c - zaznaczyła szybko, ale nie była pewna swoich odpowiedzi* 
1: Źle, 2: Ok., 3: Ok., 4: Ok., 5: Ok.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Thoks essem: 1B 2B 3A 4A 5C *spocony przeciera czoło i widzi jak pot skapuje mu na kartkę a z odpowiedzi 2B zrobiła się plama* Kurczę.. *stara się szybko poprawić choć nie wygląda to zbyt estetycznie* 
1: Ok., 2: Ok., 3: Ok., 4: Źle, 5: Ok.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Snottie: 1. a, 2. b, 3. a, hmmm 4. c *no i ostatnie, pomyślała,5... * c. 
1: Źle, 2: Ok., 3: Ok., 4: Ok., 5: OK.
4/5 Powyżej Oczekiwań
 
Titta: *Zaczęła czytać pytania, pierwsze z nich było bardzo łatwe, to oczywiste, że odpowiedź b), nie było innej możliwości. Przeszła do kolejnego pytania. Oczywiste jest, że to 27 dni, więc b). Kolejne pytanie. W trzecim pytaniu zaznaczyła a). Czwarte pytanie było odrobinę trudniejsze, musiała się zastanowić, zaznaczyła a). W ostatnim pytaniu zaznaczyła c, chociaż to pytanie wydało jej się podchwytliwe. Jeszcze raz sprawdziła odpowiedzi i była gotowa oddać kartkę* 
1: Ok., 2: Ok., 3: Ok., 4: Źle, 5: Ok.
4/5 Wybitny (za dobrą wypowiedź klimatyczną)

 
Erslin: *Szybko zakreślił w 1. b, na 2 nie znał odpowiedzi więc losowo strzeliw w c. W 3 zaznaczył a. W czwartym znów a chociaż wcale nie był do tego taki przekonany. Na końcu bez zastanowienia zakreślił szybko c. Po skończeniu zadań wyprostował się z zadowoloną miną i odsunął od siebie kartkę* 
1: Ok., 2: Źle, 3: Ok., 4. Źle, 5: Ok.
3/5 Powyżej Oczekiwań


[Obrazek: 2ztgjr9.png]
Przyznane punkty:

Gryffindor
Esmeralda +2, +2 (odpowiedź, aktywna gra fabularna, ładne wypowiedzi)
Kamilek +1, +1 (odpowiedź, aktywna gra fabularna)
Hattie +5, +1 (najlepiej rozwiązany test, aktywna gra fabularna)
Namida +1 (aktywna gra fabularna)
Nikos +1 (aktywna gra fabularna)
Hitem +1 (aktywna gra fabularna)
...a także Namida +1 za ostatnią lekcję, ponieważ przeczytała regulamin, a ja to przeoczyłem!
Podsumowanie: 16 punktów

Hufflepuff
Luce +3, +2 (test klimatyczny, wspaniała gra fabularna)
Deathangel +1 (aktywna gra fabularna)
Julek Hajsownik +3 (najmłodszy uczestnik sesji, radził sobie bardzo dobrze, nagradzam go 3 punktami z nadzieją, że jeszcze bardziej nabierze odwagi)
Shaid Rivens +1, +1 (za próbę odpowiedzi, chociaż błędną, grę fabularną)
Podsumowanie: 11 punktów

Slytherin
Idana +1 (zadała ciekawe pytanie)
Hermann +1, +2 (odpowiedź, aktywna gra klimatyczna, za mrużenie oczu, bo zabrakło teleskopu, urzekło mnie!)
Cebulon +2 (aktywna gra fabularna, punkty za Voldiego)
Lauriel +1 (aktywna gra fabularna)
William +3, +1 (test, aktywna gra fabularna)
Sanguis +2 (aktywna gra fabularna i pytanie o wodzie, o którym później zapomniałem, za co przepraszam!)
Serpens +1 (aktywna gra fabularna)
Vanil +2 (aktywna gra fabularna, za powstrzymanie się od rzucania zaklęć w klasie)
Idana +1 (aktywna gra fabularna)
Clary Fray +1 (aktywna gra fabularna)
Podsumowanie: 18 punktów

Ravenclaw
Commi +2, +1 (odpowiedź, aktywna gra fabularna)
Titta +3, +1 (test, aktywna gra fabularna)
Szakum +1 (aktywna gra fabularna)
Erslin +1 (aktywna gra fabularna)
Clarissa +1 (aktywna gra fabularna)
Hiasto +1 (aktywna gra fabularna)
Kamikdwa +1 (aktywna gra fabularna)
Minka +1 (aktywna gra fabularna)
Snottie +1 (aktywna gra fabularna)
Dolestersta +1 (aktywna gra fabularna)
Thokos Essem +1 (aktywna gra fabularna)
Jasiu +1 (aktywna gra fabularna)
Podsumowanie: 17 punktów

Szlaban:
Idana - 5 minut u Filcha - odpowiedź bez wskazania przez nauczyciela


[Obrazek: 12343h5.png]
Zadanie domowe!
Pierwszym czarodziejem na księżycu był Jan Twardowski. Przedstaw sylwetkę pierwszego czaroastronauty w postaci notatki bibliograficznej lub opowiadania, jak udało mu się dotrzeć na Księżyc.
Swoje prace przesyłajcie do Tony'ego na forum do 14 lutego 2016!
[Obrazek: 5338001-tumblr_o3u6gvenci1rcwa0zo1_500.gif]
Iron is coming.
Przewiń do góry
#8
Wczoraj (3.02.) odbyła się klimatyczna lekcja zielarstwa. Poznawaliśmy roślinę o nazwie ratuśnik. Nasz student Tony miał ręce pełne roboty. Biedaczek!

Przyznane punkty:

Gryffindor
Namida +2, +2 (odpowiedź, wzorowa gra fabularna, dobra akcja z raną)
Kamilek +2 (wzorowa gra fabularna)
Esmeralda +1 (dobra gra fabularna)
Kylar +1 (dobra gra fabularna)
Hattie +1 (dobra gra fabularna)
Nikos +2 (wzorowa gra fabularna)
Podsumowanie: 11 punktów

Hufflepuff
Luce +2, +5, +2 (odpowiedź, odwaga przy zjedzeniu liścia, wzorowa gra fabularna)
Julek Hajsownik +1 (dobra gra fabularna)
Deathangel +1 (dobra gra fabularna)
Tomasz +1 (dobra gra fabularna)
Podsumowanie: 12 punktów

Slytherin
William +1, +1 (dobrze zadane pytanie, dobra gra fabularna)
Karpi +2, +1 (odpowiedź, dobra gra fabularna)
Sanguis +2, +2 (odpowiedź, wzorowa gra fabularna - student Tony przesyła buziaki ;-))
Cebulon +2 (wzorowa gra fabularna)
Emmanicese +1 (dobra gra fabularna)
Clary Fray +1 (dobra gra fabularna)
Laurel +1 (dobra gra fabularna)
Tines Sefirion +2 (wzorowa gra fabularna, plusik za akcję z Namidą)
Hermann +1 (dobra gra fabularna)
Leaa +1 (dobra gra fabularna)
Vanil +1 (dobra gra fabularna)
Podsumowanie: 19 punktów

Ravenclaw
Corac +1, +1 (nazwa drzewa, dobra gra fabularna)
Hiasto +1 (dobra gra fabularna)
Zlobek +1 (dobra gra fabularna)
Szakum +1 (dobra gra fabularna)
Minka +1 (dobra gra fabularna)
Clarissa +1 (dobra gra fabularna)
Doletersta +1 (dobra gra fabularna)
Kamikdwa +1 (dobra gra fabularna)
Snottie +1 (dobra gra fabularna)
Thoks Essem +1 (dobra gra fabularna)
Titta +1 (dobra gra fabularna)
Erslin +1 (dobra gra fabularna)
Luna Lumos +1 (dobra gra fabularna)
Podsumowanie: 14 punktów


Zadanie domowe

Przygotujcie notatkę o raptuśniku: jak wygląda, co potrzebuje do życia, co powodują jego liście i jakie jest na nie antidotum. Prace wyślijcie do Tony'ego na forum do 14 lutego!
[Obrazek: 5338001-tumblr_o3u6gvenci1rcwa0zo1_500.gif]
Iron is coming.
Przewiń do góry
#9
Dzisiaj (08.02.) odbyła się klimatyczna lekcja eliksirów. Temat zajęć brzmiał: "Płynna miłość- lekcja zapoznawcza z eliksirami miłosnymi"

Przyznane punkty:

Gryffindor
Kamilek 2+2 (Dobra gra klimatyczna, odpowiedź)
Hirem 2 (Dobra gra klimatyczna)
Remus 2+2 (Dobra gra klimatyczna, pytanie)
Loona 1 (Gra klimatyczna)
Nitana 2 (Dobra gra klimatyczna)
Krystinanq 2 (Dobra gra klimatyczna)
Esmeralda 2 (Dobra gra klimatyczna)
Fredzia 2 (Dobra gra klimatyczna)
Cassana 2 (Dobra gra klimatyczna)
Nikos 2 (Dobra gra klimatyczna)
Hattie 2 (Dobra gra klimatyczna)
Polska 1 (Gra klimatyczna)
Podsumowanie: 26

Hufflepuff
Czreal 2 (Dobra gra klimatyczna)
Pixy 2+2 (Dobra gra klimatyczna, pytanie)
Luce 2+2 (Dobra gra klimatyczna, odpowiedź)
Benlani 2 (Dobra gra klimatyczna)
Contara 2 (Dobra gra klimatyczna)
Tamias 2 (Dobra gra klimatyczna)
Podsumowanie: 16
Slytherin
Kakashe 2  (Dobra gra klimatyczna)
Mithwren 2+2 (Dobra gra klimatyczna, pytanie)
Cebulon 2 (Dobra gra klimatyczna)
Chochan 1 (Gra klimatyczna)
Laurel 2 (Dobra gra klimatyczna)
Roxana 1 (Gra klimatyczna)
William 2 (Dobra gra klimatyczna)
Clary fray 2 (Dobra gra klimatyczna)
Tines 2 (Dobra gra klimatyczna)
Vanil 2+2 (Dobra gra klimatyczna, odpowiedź)
Sanguis 2 (Dobra gra klimatyczna)
Podsumowanie: 24

Ravenclaw
Clarissa 2 (Dobra gra klimatyczna)
Szakum 2 (Dobra gra klimatyczna)
Alma 2 (Dobra gra klimatyczna)
Tony 2+2+2 (Dobra gra klimatyczna, odpowiedź, pytanie)
Kamikdwa 2 (Dobra gra klimatyczna)
Minka 2 (Dobra gra klimatyczna)
Jasiu 1 (Gra klimatyczna)
Hisato 2 (Dobra gra klimatyczna)
Erslin 2 (Dobra gra klimatyczna)
Henry 1 (Gra klimatyczna)
Fehr 1 (Gra klimatyczna)
Titta 2 (Dobra gra klimatyczna)
Podsumowanie: 25

Zadanie Domowe:
Opisz w pierwszej formie (wyciągnęłam, zrobiłam itd) jak wykonasz wybrany przez siebie eliksir miłosny poza eliksirem zrobionym na lekcji.
(Proszę też, aby nie przysyłali mi wszyscy jak robią Amortencję)
Prace przesyłamy do Namidy jako prywatna wiadomość na forum. Proszę o ładne, rozbudowane opisy. Uwzględnijcie wszystko Wink
Czekam do 14.02 północy
Przewiń do góry
#10
Oto coś na co wszyscy czekali! Oto wyniki prac domowych!
 
Zostały one ocenione według systemu zaproponowanego przez Pixa:
Troll: 0 punktów
Okropny: 1 punkt
Nędzny: 2 punkty
Zadowalający: 4 punkty
Powyżej Oczekiwań: 5 punktów
Wybitny: 7 punktów
 
 
Zadanie domowe z zielarstwa, które odbyło się 21 stycznia. Waszym zadaniem było napisanie notatki o trzepotkach!

Deathangel
Na tej lekcji zajmowaliśmy się trzepotką, jest to roślina która zawita raz na sto lat oraz  ciągle drży i się trzęsie.
Roślina to wydziela dziwny zapach , ja na przykład czułem kwiat lawendy ponieważ ta trzepotka wydziela zapach taki jaki kto lubi, nie ostrożni często sądzą je w swoich ogródkach aby upamiętnić jakąś uroczystość. Ta roślina jest bardzo niebezpieczna bo jej zapach potrafi zmącić nasze umysły , w tym roku zanotowano aż pięć przypadków zatrucia się tą rośliną. Osoby zatrute trzepotką często zapominają o podstawowych rzeczach na przykład o imionach. Aby wyleczyć zatrucie trzepotką trzeba uważyć z  niej eliksir.
Zadowalający (Uważaj na błędy stylistyczne!) – 4 punkty – profesor Neville Longbottom

Hiasto
Trzepotka roślina, która wydziela zapach o różnej woni, zależy co dana osoba lubi. Od owego zapachu można się uzależnić i otruć, owe otrucie objawia się zapominaniem o różnych rzeczach;jeżeli nie rozpozna się obajw choroby można nawet zapomnieć swojego imienia choć nie można umrzeć od zatrucia to jednak powoduje ciężkie zmiany w umyśle chorego. Zatrucie rośliną leczy się eliksirem z jej liści i kwiatów, a samo roślina rozkwita raz na sto lat. Leczenie trwa od kilku miesięcy do nawet kilku lat. 
Zadowalający (Uważaj na literki!) – 4 punkty – profesor Neville Longbottom
 
Avenillion
Lekcja: Zielarstwo
Data: 21.01.2016
Profesor: Neville Longbottom
 
Trzepotka – roślina która bardzo drży i trzęsie się. 
Kwitnienie: Raz na sto lat
Zapach przyciąga nieostrożnych, dla każdego jest zupełnie inny. Niektórzy czuli zapach róż, inni cytryny i trawy. Ja czułam zapach cytrusów i trawy cytrusowej.
Uwaga roślina silnie trująca!  Objawy zatrucia to zapominalstwo o drobnych rzeczach jak np.: zgasić ogień, ubrać płaszcz lub zabrać bluzy. Później zapomina się imiona.
Odtrutka to napar z liści trzepotki, nie ma innej.  Kuracja może trwać nawet miesiąc albo i dłużej, zależy od stanu zatrutego. 
W ubiegłym roku było, aż 5 zatruć.  
Ludzie często sadzają trzepotke w ogrodzie.
Uczyliśmy się też, jak obcinać tą rośline.
Powyżej Oczekiwań (Rzeczowa, krótka notatka) – 5 punktów – profesor Neville Longbottom
 
Namida
[Obrazek: b62deb3fbf4ad.png]
Wybitny (Oby tak dalej!) – 7 punktów – profesor Neville Longbottom
 
Artemiss
Trzepotka - zielona roślina liściasta. Potrafi się trząść oraz wydziela zapach płynu do mycia podłóg tego, co dana osoba lubi. Z wierzchu podobna do mandragory. Zakwita raz na sto lat i przyciąga nieostrożnych ludzi. Wydzieliny trzepotki mącą zmysły - niebezpieczna zwłaszcza gdy niepielęgnowana. Zatrucie trzepotką przebiega etapami. Na początek zapomina się o błahostkach, później o ważnych rzeczach i imionach. Na zatrucie nie pomaga beozar, leczy się je eliksirem z trzepotki jednak jest to bardzo czasochłonne. Pielęgnowanie trzepotki to przedewszystkim obcinanie liści i konarów, oraz dbanie o odpowiednią glebę. Należy pamiętać o rękawicach
Zadowalający (Przepisz swoje notatki przed oddaniem!) – 4 punkty – profesor Neville Longbottom
 
Tines Sefirion
Nazwa rośliny pochodzi od tego, iż bardzo często trzęsie się trzepocząc liśćmi.
Jej kwiaty wydzielają zapach, który każdej osobie przypomina ten aromat, który najbardziej lubi. Z tego względu jest uznawana za uzależniającą. 
Inną charakterystyczną cechą jest, iż kwitnie tylko raz na sto lat. 
Dla nieostrożnych lub niedoświadczonych ogrodników może być groźna nie tylko ze względu na pewne prawdopodobieństwo uzależnienia. Roślina ta jest trująca, co potwierdza choćby 5 zatruć w ostatnim roku.
Objawami zatrucia jest pogłębiające się zaniki pamięci. Z początku mają charakter zapominania o drobnych czynnościach, jednak dostatecznie długo nie leczone zatrucie może doprowadzić do śmierci.
Jedynym znanym obecnie lekiem na tę truciznę jest eliksir uwarzony z jej kwiatów. Próby leczenia za pomocą Bezoaru, lub eliksirów działających objawowo nie przyniósł jak dotąd skutków. Okres leczenia jest zależny od stopnia zatrucia i jego postępu.
Roślina nie jest trująca, jeżeli się ją odpowiednio przycina, stąd jest to uwzględnione w toku nauczania, aby zapobiec większej ilości zatruć.
Wybitny (Wspaniała notatka!) – 7 punktów – profesor Neville Longbottom
 
 
Zadanie domowe z astronomii, która odbyła się 24 stycznia. Waszym zadaniem było napisanie opowiadania o czarodzieju Xoniu!

Namida
[Obrazek: a6d436e1d37e2.png]
Wybitny (Wspaniała praca!) – 7 punktów – profesor Aurora Sinistra
 
Sanguis
Dawno, dawno temu, za górami, za lasami, a może całkiem blisko - mieszkał czarodziej Xoniu. Był bardzo potężnym i szanowanym czarodziejem. Mężczyzna miał swojego odwiecznego rywala imieniem Rodnol. Od wielu lat walczyli oni ze sobą i prześcigali się w wymyślaniu nowych eliksirów, czarów czy magicznych wynalazków. Nierzadko zdarzało się, że między nimi wybuchały kłótnie zakończone pojedynkiem. Wielu bało się Rodnola. Chodziły pogłoski, że mag para się czarną magią i często ją wykorzystuje do niecnych celów.

I tak pewnego dnia w pobliskiej karczmie doszło do kolejnej zwady między czarodziejami. Ich towarzysze podjudzali ich do kłótni, ponieważ była to dla nich dobra rozrywka. Doszło do przepychanek między nimi, a gdy już mięli wyciągać różdżki, miejscowy piwowar - Tarin, nie chcąc utraty reputacji oberży, do której dostarcza ten popularny napój, postanowił ich pogodzić. Zapragnął zakpić z obu, bo denerwowały go już ciągłe awantury. Wymyślił zatem, że pierwszy z magów, który stanie na Marsie będzie nosił miano największego czarownika w krainie. Współbiesiadnicy zaczęli się śmiać i wtórować piwowarowi. Xoniu i Rodnol trochę się speszyli, lecz upojeni alkoholem zgodzili się na zakład. Podali sobie ręce, obiecali uczciwą rywalizację i zamówili kolejny kufel trunku. Tarin uśmiechnął się pod nosem i miał nadzieję że ten absurdalny zakład zakończy trwający spór.

Następnego dnia Xoniu przeglądał wszystkie swoje magiczne księgi, a miał ich naprawdę sporo. Niestety nie znalazł żadnej informacji, która by pomogła mu dotrzeć na Marsa. I tak mijały kolejne dni i noce. Czarodziej jednak nie wiedział, że jest obserwowany. Xoniu pewnego wieczora był już tak zrezygnowany, że chciał się poddać, więc udał się do karczmy, aby napić się wyrobu Tarina.  Wypił kilka kufli, a gdy zamawiał następny, zagadnął do niego jakiś nieznajomy. Zaczęli rozmawiać. Czarodziej opowiedział mężczyźnie o zakładzie. Wtem nieznajomy zrelacjonował, że Rodnol ma już swój pomysł i wyjawił go Xoniowi.

Nazajutrz Xoniu zastanawiał się czy wykorzystać zasłyszany pomysł. Chodził z kąta w kąt. Wiedział, że gdy Rognol wyląduje na Marsie pierwszy już go nic nie powstrzyma i jego pycha mogłaby doprowadzić do wielu złych czynów.

Postanowił zaryzykować. Zaczął starannie mieszać składniki i skupiać się na swoim zadaniu. Zaplanował podróż na wieczór. Godziny mijały. W końcu Xoniu wyruszył na górę, z której miał odlecieć. Już przykładał flakonik do ust, gdy zdyszany skrzat podbiegł do swego pana. Opowiedział mu, że Rognol wymyślił podstęp i eliksir miał uśmiercić Xonia, a że skrzat (niestety nikt już nie pamiętał jego imienia; czy w ogóle kiedykolwiek o nim pamiętano?) był bardzo oddanym skrzatem, a Xoniu zawsze dobrze go traktował, więc skrzat w ramach podzięki odnalazł bardzo starą księgę w zapomnianym już języku. Xoniu odczytał zaznaczony fragment i zaśmiał się głośno. Podbiegł razem ze skrzatem pod karczmę i zawołał wszystkich. Gdy wszyscy wyszli z tawerny ogłosił, że leci na Marsa. Wśród obserwatorów był również i Rodnol, który cieszył się, że za chwilę jego plan się powiedzie. Dobry czarodziej rzucił kilka zaklęć, wykonał trzy obroty w tył, pięć w przód i nagle poleciał w górę. Jakież było zdziwienie mieszkańców wioski. Rodnol o mało nie zakrztusił się swoim językiem ze zdziwienia.

Xoniu leciał bardzo szybko. Na dowód, że naprawdę udał się na Marsa, wziął grudkę ziemi z tej planety. Prędko znalazł się znów w wiosce. Pokazał swoją zdobycz. Wszyscy mu gratulowali i radowali się. Xoniu podziękował swojemu skrzatowi, a dalsze świętowanie odbywało się już w oberży. 

I tak oto ośmieszony Rodnol odszedł z wioski, a słuch o nim zaginął. Xoniu, aby podziękować swojemu skrzatowi, uwolnił go. Jednak skrzat był do czarodzieja tak przywiązany, że został z nim i byli najlepszymi przyjaciółmi. Przyjaźń ta trwała wiele, wiele lat. Odtąd każdy z rodziny Xonia poważał skrzaty i bardzo je lubił, bo tylko dzięki jednemu z nich czarodziej nie utracił swojego życia. Czy historia skończyłaby się tak samo gdyby Xoniu nie był tak dobry dla skrzata przed całym zdarzeniem? Zagadka zostaje już dla Was.
Wybitny (Wspaniała lektura! Ma Pani dar!) – 7 punktów – profesor Aurora Sinistra
 
Titta
Jeszcze żaden człowiek nie był na Marsie, ale on wiedział, że mu się uda. Wybitny naukowiec, astronom, a poza tym czarodziej. Xoniu, bo tak ma na imię nasz bohater, wiedział, że taka podróż będzie czymś wielkim. Poświęcił dwadzieścia lat swojego życia na to, żeby się przygotować. Studiował mapy kosmosu, udało mu się zdobyć plany statków kosmicznych NASA, dzięki czemu mógł zbudować swój własny statek, ulepszony magicznie, dzięki czemu wiedział, że przeżyje tę podróż. Niewielu jego znajomych wiedziało, że planuje coś takiego zrobić, jedynie jego najbliższa rodzina. W końcu nadszedł ten dzień. Miał wszystko czego potrzebował, a ze sobą oprócz najpotrzebniejszych rzeczy zabrał swojego skrzata, Astronomka, który pomagał mu przy całym projekcie.
Xoniu pożegnał się z żoną i wsiadł na statek, zamknął kabinę i poszedł do pomieszczenia, z którego mógł kierować całym statkiem. Astronomek siedział już w kombinezonie, w swoim fotelu, zapięty pasami, więc Xoniu zrobił to samo. 
-Czas ruszać – powiedział.
Tak więc wyruszyli. Ich podróż obyła się bez większych problemów, dzięki magii, która chroniła statek. Po całym dniu lotu dolecieli na Marsa. Z bliska ta planeta była jeszcze bardziej niesamowita, niż oglądana przez teleskop. 
Sprawdzili jeszcze raz czy ich kombinezony są szczelne i ruszyli. Powoli, ostrożnie wyszli ze statku, swoje kroki stawiali nie pewnie, chociaż przez większość czasu unosili się w powietrzu, w końcu grawitacja na Marsie, działa inaczej niż na Ziemi. Przed sobą widzieli jeden z kraterów uderzeniowych, gdy doszli na jego skraj, domyślili się, że jest to basen Hellas. Co najdziwniejsze, wydawało im się, że w środku coś w nim się rusza! 
Xoniu wyciągnął różdżkę i powoli przelewitował ich na dół. Teraz już wyraźnie widzieli, że coś tu jest. Wyglądało, jakby w kraterze została wybudowana wioska! Nie wiedzieli, jak mieszkańcy mogą na nich zareagować, ale wracać też ni chcieli. Mieli niepowtarzalną okazję dowiedzenia się czegoś o tych niezwykłych istotach. 
Nagle otoczyła ich przezroczysta bańka, która wyglądała, jakby była z gumy. Spanikowany Xoniu spróbował kilku zaklęć, ale żadne nie zadziałało, natomiast Astronomek spróbował się przenieść w inne miejsce, ale bańka mu to uniemożliwiła. Nie wiedzieli co zrobić, tym bardziej, że bańka zaczęła się unosić i lecieć w stronę wioski. Gdy byli nad placem, na środku, bańka pękła, a oni boleśnie spadli na ziemię. 
-Co wy tu robić? – usłyszeli.
Odwrócili się i zobaczyli pomarańczowe istoty. Nie miały więcej niż metra wysokości, ich oczy były całkiem czarne, nosy i usta były prawie niezauważalne, a duże uszy wyglądały jak królicze. Oprócz tego istoty te miały czułki zakończone żółtymi kulkami.
-Chcieliśmy poznać tylko Waszą planetę. Jak to możliwe, że rozumiemy Wasz język?
-To nasza magia na to pozwalać – powiedział jeden z nich, stojący z przodu, pewnie ich przywódca – Nikt nie ma prawa przybywać na naszą planetę. Nasza magia na to nie pozwalać! Żadna nie magiczna istota nie móc tu przylecieć! Jak Wy to zrobić?
Xoniu uznał, że należą im się wytłumaczenia, w końcu naruszyli prywatność tych istot.
-Wybaczcie mi, że wcześniej się nie przedstawiłem, ale byłem zbyt zaskoczony – zaczął –Nazywam się Xoniu, a to jest Astronomek. Przybywamy z Ziemi, jednej z planet naszego Układu Słonecznego. Ja jestem czarodziejem i posługuję się magią, a to jest Astronomek, który również potrafi czarować.
Zauważył, że jego słowa zaskoczyły Marsjan.
-Więc na Ziemi też być czarodzieje… To znaczy, że jeszcze ktoś z Was tu przybyć?
-Nic mi o tym nie wiadomo. Mało kto wie o tym, że ja tu jestem.
-My chcieć zawrzeć z wami umowę. My opowiedzieć Wam o nas, a Wy w zamian wrócić na Ziemię i nikomu o nas nie powiedzieć.
-A co jeżeli się nie zgodzimy?
-Wtedy zamknąć Was w naszych bańkach, aż do Waszej śmierci.
Przez chwilę Xoniu myślał.
-Zgoda, mogę na to przystać, pod warunkiem, że będę mógł Was jeszcze kiedyś odwiedzić.
-Zgoda.
I tak Xoniu poznał Marsjan, ich zwyczaje, magię. Przez tydzień poznawał te istoty. Dzięki kulkom na czułkach mogli używać magii. Wokół planety była utworzona taka jakby bańka, która sprawiała, że z innych planet nie było widać, że ktoś tu mieszka, a także, nikt niemagiczny nie mógł znaleźć się na Marsie. Marsjanie mieszkali tu od około tysiąca lat, przenieśli się tu z innej galaktyki, gdy ich galaktyka była pochłaniana przez czarną dziurę. Kilka razy byli już na Ziemi, ale nigdy nie zostali przyjaźnie przyjęci, dlatego postanowili się odciąć od tej planety. 
I tak nadszedł czas rozłąki. Xoniu i Astronomek bardzo polubili te dziwne istoty i żal było im się rozstawać, ale wiedzieli, że czas już wracać. Po długich pożegnaniach wrócili do domu. 
Swojej żonie Xoniu powiedział, że nie znaleźli tam nic ciekawego. Nikomu nie pochwalił się gdzie był, co zobaczył, kogo poznał i czego się nauczył. Napisał jedynie pamiętnik, który można było otworzyć dopiero po jego śmierci. Przed swoją śmiercią jeszcze kilka razy odwiedził Marsa i Marsjanin, pozostał im całkowicie lojalny, chociaż nie zawsze było mu łatwo. 
I tak o to poznaliśmy historię Xonia, czarodzieja, który jako pierwszy i jedyny do tej pory był na Marsie. Dzięki tej podróży zmieniło się jego życie. Zrozumiał, że Ziemia nie jest idealna i że gdzieś tam, w kosmosie są istoty dużo silniejsze od Ziemskich czarodziejów. Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie i tak było tym razem. Gdy wybuchła wojna wywołana przez Voldemorta, gdy czarodziej ze swoją żoną i skrzatem byli w niebezpieczeństwie, przybył statek z Marsa, który pomógł im zabrać swoje najcenniejsze rzeczy i przeniósł ich na Marsa, gdzie żyli aż do swojej śmierci. Niestety okazało się, że dziennik ten, podczas pakowania gdzieś się zapodział i został na Ziemi i po latach poszukiwać, udało mi się go znaleźć, dlatego właśnie opowiadam tą historię.
Wybitny (Wspaniała opowieść!) – 7 punktów – profesor Aurora Sinistra
 
 
Zadanie domowe z zielarstwa, które odbyło się 26 stycznia. Waszym zadaniem było napisanie jakie inne rośliny wydzielają odorosok.
Titta
Jedyną informacją jaką znalazłam o innej roślinie wydzielającej odorosok, jest to, że są to drzewa na drodze do Hogwartu i Hagrid z nich brał odorosok dla Aragoga, nic mi więcej o tym nie wiadomo.
Zadowalający (Przyznaję Pani punkty za to, że chociaż Pani spróbowała!) – 4 punkty – profesor Neville Longbottom
 
Komentarz nieklimatyczny: Faktycznie, nie było nigdzie o tym w wikipedii ani w Internecie, lecz mogliście wymyślić nazwy roślin i „nawciskać” je Longbottomowi. Im bardziej fantazyjne, tym byłoby lepiej!
 
 
Podsumowanie punktacji

Hufflepuff
 Deathangel +4
Artemiss +4
Podsumowanie: 8 punktów

Gryffindor
 Namida +7, +7
Podsumowanie: 14 punktów

Ravenclaw
 Hiasto +4
Titta +7, +4
Podsumowanie: 15 punktów

Slytherin
Avenillion +5
Tines Sefirion +7
Sanguis +7
Podsumowanie: 19 punktów
[Obrazek: 5338001-tumblr_o3u6gvenci1rcwa0zo1_500.gif]
Iron is coming.
Przewiń do góry


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości