Thread Contributor: CzraelZasady pojedynków klimatycznych
#1
Zasady pojedynków klimatycznych


Od czasu do czasu pojawiały się pytania, które dotyczyły klimatycznych pojedynków, zatem postanowiono, że zasady zostaną konkretnie opisane i wam przedstawione. Ułatwi to przeprowadzenie pojedynku z innym graczem klimatycznym, a przy tym unikniecie wszelkich pomyłek. Do każdego pojedynku wymagany jest rangowy klimatyczny, który będzie ingerował jedynie poprzez rzucanie kostką online. Losowanie odbywa się dla każdego gracza osobno.
Przedział liczbowy został przedstawiony poniżej.


Spis zaklęć klimatycznych z podziałem na wiek postaci Kliknij  


ZAKLĘCIA ŁATWE (11 - 14 lat)
Kość 20
Wynik 20 Absolutny sukces. Zaklęcie wykonane idealnie.
19-18 Silne, rzucone poprawnie zaklęcie.
17-7 Zaklęcie rzucone poprawnie.
6-4 Zaklęcie rzucone niepoprawnie. Może przynieść nieoczekiwane rezultaty.
3-2 Zaklęcie nie powiodło się. Nic się nie stało.
1 Totalna porażka. Zaklęcie nie powiodło się i/lub postać obrywa rykoszetem, który może przynieść nieoczekiwane rezultaty.


ZAKLĘCIA ŚREDNIE I TRUDNE  (15 - 17 lat)
Kość 20
Wynik 20 Absolutny sukces. Zaklęcie wykonane idealnie.
19-18 Silne, rzucone poprawnie zaklęcie.
17-10 Zaklęcie rzucone poprawnie.
9-6 Zaklęcie rzucone niepoprawnie. Może przynieść nieoczekiwane rezultaty.
5-2 Zaklęcie nie powiodło się. Nic się nie stało.
1 Totalna porażka. Zaklęcie nie powiodło się i/lub postać obrywa rykoszetem, który może przynieść nieoczekiwane rezultaty.
Z ciężkim przypadkiem lepiej udać się do Skrzydła szpitalnego.


Zaklęcia nieopanowane i fabularna nauka
Używanie zaklęć nieopanowanych przez postać jest możliwe, ale może zakończyć się absolutną porażką, a w przypadku czarów ofensywnych nawet jej czasowym okaleczeniem i pobytem w Skrzydle szpitalnym.


Dlaczego system kostkowy?
Wszystko po to, by uniknąć zbędnego munczu, czyli wyolbrzymiania umiejętności swoich postaci. Tego typu ograniczenia nie są żadną przeszkodą, a jedynie drogą do zdrowego rozsądku i umiaru, który jest wymagany przy pojedynkach. Bierzemy również pod uwagę to, co dana postać ma opisane w swojej Karcie Postaci, jeśli dana osoba ma informację, że jest słabsza w zaklęciach, to wiadomo, że nie będzie mogła używać wymyślnych czarów, dlatego należy pamiętać o tym, aby grać zgodnie z własną kartą. Do tego nigdy nie wiadomo, jak potoczy się pojedynek, system kostkowy gwarantuje, że każdy ma szansę na wygraną lub krytyczną przegraną, a rangowy wykonujący losowanie pozostaje całkowicie bezstronny i nie będzie sprzyjać nikomu.


Zasady:
1. Każdy zgłaszający się musi posiadać Kartę Postaci, ponieważ jest ona wymagana do uczestnictwa w grze na czacie klimatycznym.
2. Gracze mają obowiązek grać według swojej Karty Postaci, np. jeśli mają tam wpisane, że OPCM nie jest ich mocną stroną, to wiadome jest, że nie będą rzucać wymyślnych czarów z tego zakresu.
3. Każdy wpis musi być o długości min. 500 znaków ze spacjami.
4. Gracze powinni stosować się do osoby, z którą przeprowadzają pojedynek, a także do komendy narratora.
5. Zakazuje się sterowania przeciwnikiem, opisywania efektu wykonanego działania i zaklęcia, tego czy jego rzucenie się powiodło/nie powiodło. O tym decyduje komenda narratora na podstawie rzutu kostką przeprowadzonego przez rangowego klimatycznego.
6. Aby poprawnie rzucić zaklęcie, należy napisać poprawnie jego inkantację (akceptujemy zarówno formę fonetyczną, jak i zwykłą pisaną), a także podać, jakie jest zastosowanie tego zaklęcia, np. *Rzuciła zaklęcie Accio/Akcjo, które służy do przywoływania przedmiotów*
7. Muncz i rzucanie zaklęć, które przekraczają możliwości Twojej postaci, wiedzy, którą powinna posiadać na swoim roczniku, a także używanie innych przedmiotów poza różdżką jest wykluczone.
8. Rzucanie Zaklęć Niewybaczalnych i takich, które mogą doprowadzić do ciężkich ran u przeciwnika jest zakazane.
9. W przypadku zaklęcia nieopanowanego musi istnieć fabularne uzasadnienie tego, skąd postać zna formułę zaklęcia. Może być nim książka czy kontakt z osobą, która używała go w jej obecności. Można być w tej kwestii kreatywnym - jesteśmy na stronie w klimacie świata Harry’ego Pottera, ale trzeba konkretnie sprecyzować skąd dokładnie inkantację znamy.


Niestosowanie się do powyższych zasad może się wiązać z blokadą Karty Postaci nawet na czas nieokreślony.


Jak to powinno wyglądać w praktyce:
Najpierw opisuje atakujący do momentu rzucenia zaklęcia, później broniący się do momentu swojego działania. 
Na to odpisuje narrator po rzucie kostką, który opisuje efekty starcia.


Przykład starcia:
Atakujący: *Stanął naprzeciwko oponenta i wyciągnął różdżkę z kieszeni. Wiedział, że zaraz będzie musiał działać, więc powtórzył sobie w pamięci odpowiednią inkantację. Nie było to trudne zaklęcie, już dawno się go uczył, ale mimo wszystko nie miał nigdy okazji wypróbować go w taki sposób. Owszem, ćwiczył na manekinie, ale nie na żywym przeciwniku. Obawiał się, że coś nie wyjdzie, ale nie chciał pozwolić na to, żeby nerwy wzięły górę i zniweczyły jego szanse. Zgodnie z instrukcjami prowadzącego skłonił się z wdziękiem i skierował różdżkę w kierunku przeciwnika, któremu uważnie się przyjrzał, starając się ocenić swoje szanse. Wziął głęboki wdech i gdy tylko wyczuł moment, już był zdecydowany i gotowy.* Expelliarmus! *Wykrzyknął zdecydowanie inkantację zaklęcia, które służyło do rozbrajania przeciwnika.*


Broniący: *Zdecydowanie nie czuł się pewnie, musiał stać i czekać, aż ktoś go zaatakuje. Nie była to idealna sytuacja, ale przecież w jakiś sposób musiał zareagować na wyzwanie, kto wie, co go w przyszłości czeka. Zauważył, że przeciwnik wyciągnął różdżkę, więc on zrobił to samo, nie chciał pozwolić na to, żeby ten drugi przyłapał go na braku czujności. Pozostało tylko czekać na ruch drugiej osoby i mieć nadzieję, że się jakoś uda, że przeciwnik nie będzie szybszy. Gdy tylko zobaczył ruchy przeciwnika, zabrał się do działania.* Protego! *Wypowiedział możliwie szybko inkantację zaklęcia tarczy, licząc na to, że to proste zaklęcie obronne powstrzyma czar oponenta.*


Wynik rzutu: Atakujący - 7, Broniący - 9
Narrator: *Zaklęcie rozbrajające zostało rzucone poprawnie, jednak Broniący zareagował w odpowiednim momencie. Wyczarowana przez niego tarcza odbiła czar i dzięki temu powstrzymał skierowany przeciwko niemu atak.*
[Obrazek: d89aa157a830c.gif]
Przewiń do góry


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości